Нов вид услуга — Безплатна / Виртуална връзка с Общинска администрация - Сатовча: 07541 3200 | Деловодство - 11 | Касиер - 12 | Счетоводство на образование - 13 | Техническа служба - 14 | Местни данъци и такси - 15 | Служба ГРАО - 16
05.11.2025

ОБЯВЛЕНИЕ

  Във връзка с изтичане на мандата на съдебните заседатели на 28.07.2026 г. на основание чл. 68, ал. 1 от Закона за съдебната власт Общинският съвет – Сатовча обявява процедура за определяне на съдебни заседатели за Окръжен съд – Благоевград и правила за нейното провеждане.

1. Изисквания към кандидатите

  Съгласно чл. 67, ал. 1 от Закона за съдебната власт за съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който:

- е на възраст от 21 до 68 години;

- има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства;

- има завършено най-малко средно образование;

- не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;

- не страда от психически заболявания.

Съгласно чл. 67, ал. 3 от ЗСВ съдебен заседател не може да бъде лице, което:

- е съдебен заседател в друг съд;

- е общински съветник от съдебния район, за който е избран;

- участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;

- работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран.

2. Срок за подаване на документите

  Кандидатите подават в срок до 1 декември 2025 година в деловодството на Общински съвет – Сатовча следните документи:

1. подробна автобиография, подписана от кандидата;

2. нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;

3. свидетелство за съдимост, издадено за кандидатстване за съдебен заседател;

4. медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;

5. данни за контакт на две лица, към които Общинският съвет да се обръща за препоръки;

6. мотивационно писмо;

7. писмено съгласие;

8. декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ;

9. документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.

3. Начин на повеждане на процедурата

  Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма, препоръки и документи за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г., се публикуват на интернет страницата на Община Сатовча най-малко 14 дни преди датата на изслушването по чл. 68а от ЗСВ.

Най-малко 10 на сто от лицата, които се включват в списъка, трябва да са с квалификация в областта на педагогиката, психологията и социалните дейности.

Не по-късно от три работни дни преди изслушването юридически лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, могат да представят на Общинския съвет становища за кандидата, включващи и въпроси, които да му бъдат поставяни. Анонимни становища и сигнали не се разглеждат.

Общинският съвет или определена от него комисия изслушва всеки от допуснатите кандидати в публично заседание, като всеки член на Общинския съвет може да задава въпроси.

4. Мандат и възнаграждение на съдебните заседатели

  Мандатът на съдебните заседатели е 4 години и започва да тече от датата на полагане на клетвата.

  За времето, в което съдебните заседатели изпълняват функциите си и задълженията, свързани с тях, им се заплаща възнаграждение от бюджета на съдебната власт.

  Възнаграждението се определя почасово, включително и за започнат час, на база дневно възнаграждение в размер, определен в ЗСВ.

  На съдебните заседатели се възстановяват разходите за транспорт, които са направили във връзка с участието си в съдебни заседания.